Välkommen

Arsmote 2013

Protokoll

Föreningsstämmoprotokoll

fört vid Börstig och Brismene Bredband ek förenings ordinarie föreningsstämma 15/4 2013.

§ 1 Till ordförande för stämman valdes Sven Broberg, ordföranden anmälde Siv Eriksson som mötets sekreterare.

§ 2 Röstlängden godkänd. Vid ev. votering räknas rösterna av justeringsmännen.

§ 3 Till justeringsmän valdes Bernt Andersson och Markus Brisbo.

§ 4 Frågan om stämman blivit utlyst i behörig ordning, ingen hade något att invända, kallelse har gått ut till alla medlemmar per brev, samt genom information på de båda orternas hemsidor.

§ 5 Dagordningen fastställdes med tillägg av en fråga, ska det dras fram bredband till de båda orternas bygdegårdar.

§ 6 Årsredovisning och revisionsberättelse för räkenskapsåret 2012 föredrogs av Marianne Claesson. Resultaträkning: Årets nettoomsättning uppgår till 20 189 kr, minskat med rörelsens kostnaden 1 965kr, vilket ger ett resultat före skatt på 18 224 kronor. Skatt på årets resultat uppgår till 4 791 kronor, årets resultat efter skatt 13 433 kronor. Balansräkning: Summa tillgångar kassa och bank 47 024 kronor. Eget kapital och skulder: bundet eget kapital (inbetalda insatser) 28 800 kr och fritt eget kapital (årets resultat) 13 433 kr samt aktuella skatteskulder på årets resultat 4 791 kronor. Förslag till vinstdisposition: årets vinst 13 433 kronor disponeras så att, i ny räkning överföres 13 433 kronor.

§ 7 Resultaträkning och balansräkning fastställdes för räkenskapsåret. I enlighet med styrelsens förslag beslutade man att till förfogande stående vinstmedel, kronor 13 433, skulle disponeras enligt följande: i ny räkning överföres 13 433 kronor.

§ 8 Stämman beslöt ge styrelseledamöterna full ansvarsfrihet

§ 9 Stämman beslöt att något arvode till styrelseledamöter ej ska utgå. Det beslöts dock att styrelseledamöterna har rätt att ta ut en milersättning vid resor. Ersättningen beslöts till 18:50 / mil.

§ 10 Ingen årsavgift detta år för medlemmar som gått med i föreningen under 2012. Nya medlemmar detta år betalar 300 : - i insats och 200 : - i årsavgift dvs. sammanlagt 500 : -.På detta vis kommer alla medlemmar med i föreningen till samma kostnad.

§ 11 Sven Broberg omval som styrelsens ordförande, Lennart Ragnarsson valdes in som styrelseledamot på 2 år för Ida Claesson, som nu avslutar sitt uppdrag i styrelsen. Till styrelsesuppleanter på ett år Marie Augustsson de Wit omval samt Martin Blank nyval. Kvarstående styrelseledamöter Bosse Johansson, Malin Gustavsson och Siv Eriksson.

§ 12 Till revisorer på 1 år Torbjörn Ivansson och Ingrid Hansson omval. Till revisorsuppleant på 1 år valdes Hillevi Henriksson.

§ 13 Till valberedning Janne Brisbo, Bernt Andersson och Anders Hansson, alla omval och Janne Brisbo som är sammankallande.

§ 14 Föreningsstämman beslöt enhälligt att vi går vidare med bredbandsutbyggnaden i Börstig och Brismene.

§ 15 Övriga ärenden:

§ 16 Ordföranden Sven Broberg tackade för uppmärksamheten och förklarade mötet avslutat.

Börstig dag som ovan

Sven Broberg mötesordförande Siv Eriksson mötessekreterare

Bernt Andersson justerare Markus Brisbo justerare

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)